Agere

DOENbare marketing- en communicatieprojecten

Flandria boot

Het is even stil geweest met het aankondigen van een nieuwe klant, al hebben we opnieuw een Antwerps icoon dat we mogen ondersteunen in marketing, communicatie en sociale media. Rederij Flandria heeft de wind klaar in de zeilen (pun intended) en Ageré springt mee aan boord richting 100 jaar Flandria.

Gekende voorgeschiedenis

Beide bedrijven kennen elkaar nog uit een ander professioneel leven en tijdens het corona-jaar heb je heel veel tijd gehad om te bellen, vragen te stellen en te praten met elkaar. Dankzij onze klant Freddy Michiels, werden we gelinkt met de suggestie: we kunnen de handen in elkaar slaan om de heropstart van Flandria te ondersteunen en richting het 100-jarig bestaan een mooi traject te lanceren.

Wat gaat er gebeuren?

Een nieuw logo is alvast klaar voor gebruikt, Ageré zal de verdere huisstijl uitstippelen zodat het project van wal kan gaan. Sociale media was aanwezig, al werd dit niet altijd intens gebruikt. Rederij Flandria heeft beeldende verhalen, ideaal om via deze kanalen alvast de mensen te inspireren.

Want de doelgroepen zijn uitgebreid: van B2B tot B2C, rondvaarten tot vertellingen, teambuildingsn huwelijken, doopfeesten en allerlei andere type events…de mogelijkheden zijn oneindig, enkel een lijn/structuur in dit verhaal ontbrak.

Ook richting 100-jaar Flandria (2022) gaan er heel wat zaken bekend gemaakt worden, waar we hen zullen helpen met de nodige communicatie.

Quick Wins

Soms moet je starten met enkele Quick Wins, en dat hebben we alvast gedaan:

  • Een Linkedin-bedrijfspagina is aangemaakt, gezien er heel veel eventplanners/-bureaus en bedrijven klant zijn bij Flandria. Als jouw doelgroep actief is op een bepaald kanaal, moet je de overweging maken om ook daar te communiceren. En bij deze: volg Flandria ook via Linkedin!
  • De Facebook-pagina zal in de komende dagen op punt gezet worden, waar je ook ontbrekende info en bepaalde ‘tweaks’ kan gebruiken. Ook het nieuwe logo zal opvallen, een mooi voorbeeld van een Quick Win ;-).
  • Partner in crime Freddy Michiels heeft einde juni de pers alvast bij elkaar geroepen, om de rondvaarten ‘oep z’n Antwaarps’ te promoten. De Antwerpse taal en humor zal aanwezig zijn! Bekijk ook de reportage van ATV online.

We zijn er klaar voor

Uiteraard zijn we, met zo’n Antwerps icoon, heel trots om aan de slag te gaan. Het tijdperk na Corona zal er helemaal anders uit zien en Flandria heeft de mogelijkheden om dit ook zo corona-proof te doen.

Op vlak van communicatie, marketing en sociale media zal je een nieuw wind zien varen, in de meest prachtige stad ter wereld ;-).

Read More

Oei, een beetje een schande (het is al even geleden)…times flies when you are having fun 🙂

De maand mei was gevuld met verschillende projecten, posts en initiatieven voor onze klanten zoals FINUM Accountants, Freddy Michiels, Olcay Belgium, Bistro Evarist, Loop’d, Fietsen Philip bv, Super Carwash Lier en Super Carwash Wilrijk.

Met JCI Vlaanderen stond de maand gevuld als Vlaamse voorzitter, met de JCI Vlaamse Jonge Ondernemer van het Jaar, Congres JCI Vlaanderen 2021 en lancering partnership BNI.

Tijd om (opnieuw) meer te vertellen over hetgeen waar wij mee bezig zijn als bedrijf én voor onze klanten 🙂Spoiler: we zijn de nodige voorbereidingen aan het treffen om een nieuwe klant te ondersteunen – een echt Antwerps icoon. Stay tuned!

Read More

Recent gaven we aan het team van Loop’d de training ‘Leading Strong Teams’, eentje die we zelf hebben gevolgd tijdens het Wereldcongres van JCI in 2019.

‘Team unleashes it’s full potential when it stops demanding team members to be perfect’

Op de werkvloer, wordt er verwacht dat we ‘team players’ zijn en de nodige bijdrage leveren – meestal in verschillende teams tegelijk.

Elk team bestaat uit individuele personen binnen een werkomgeving, met meerdere vaardigheden. Een ‘project’ team kan dan bestaan uit collega’s binnen de organisatie of andere organisaties zoals consultants, leveranciers en klanten.

Deze training bekijkt de bijdrage(s) die we leveren aan het team/teams, het spinnenweb aan diversiteit als team + geleverd werk en het overstijgen van de verwachtingen om zo succes te boeken.

Wat kan je verwachten?

Een ontdekking van jezelf en jouw teamgenoten, om een vlotte én open manier. Want vergis je niet: ‘there is an ‘i’ in team! Aansluitend speel je samen het NASA-spel ‘Lone Surviver’, waar je samen beslissingen moet nemen.

Een teamlid kan altijd een bijdrage leveren aan het team. Het is dan ook belangrijk om te luisteren naar elkaars feedback, om daarna een beslissing te nemen. 

De hele module omvat de evaluatie op vlak van bijdrage (als individu en teamplayers). Kunnen jullie de verwachtingen van elkaar en als team overschrijden? Geraken jullie bij het moederschip ;-)? Veel succes!

Wat heeft dit met Loop’d gedaan?

Het team heeft elkaar op een andere manier leren kennen, want volledig past binnen het HR-beleid én de manier van communiceren binnen het bedrijf. Het was uitdagend en leerrijk tegelijk, dat we de feedback die we kregen (waarvoor dank!)

Wil jij jouw team of jezelf trainen op bepaalde vlakken? Laat het ons weten en we helpen je graag verder!

    Stuur ons een bericht



    Jouw naam*

    Jouw e-mail*

    Onderwerp

    Bericht

    Read More

    Je kan marketing-plannen hebben, al start alles met: communicatie. Onze klant Fietsen Philip vroeg om de sociale media op ons te nemen en ook daar zochten we een vaste frequentie om te… communiceren.

    Sinds dec. 2020 hebben we de Facebook-pagina van Fietsen Philip (zeker liken 😉 ) in ons beheer. Eerst zijn we gestart met enkele quick-wins:

    • Profielfoto met logo op het juiste formaat geplaatst.
    • Paginanaam ‘on point’
    • Info-pagina een update gegeven
    • Pagina’s van leveranciers en bevriende bedrijven ‘geliked’

    De zaakvoerder had enkele pogingen ondernomen om sociale media te gebruiken, al kwam hij steeds tot de conclusie dat het ‘snel snel’ moest gebeuren – naast al het andere werk. Marketing, communicatie en sociale media gaan hand in hand en bevatten hetzelfde DOE-woord: communiceren.

    Ooit moet je eens starten hiermee en mijn ex-hoofdredacteur zei me ooit: “wie niets doet, kan niets verkeerd doen“.

    En dat is niets anders dan de waarheid: op een vaste basis communiceren (via welk kanaal dan ook) is essentieel om een klantenrelatie om te bouwen. Niet alleen voor de vaste klanten, ook nieuwe klanten en leveranciers identificeren zich met winnaars, DOEN-ers, bedrijven die vooruit willen.

    Dus niet alleen voor onze klant Fietsen Philip, maar voor al onze klanten (en toekomstige 😉 ) geldt deze regel: begin met communiceren, maak een ‘Plan of Action’ en zorg voor de juiste ‘tone of voice’.

    Soms kennen de grootste successen een schitterend resultaat, dankzij gezond boeren verstand. Contacteer ons, als je wil starten met communiceren (want daar begint alles mee!).

      Stuur ons een bericht



      Jouw naam*

      Jouw e-mail*

      Onderwerp

      Bericht

      Read More

      Wil je opvallen, al weet je niet goed hoe? In de wereld van relatiegeschenken, is het tegenwoordig ‘trending’ op ecologisch te denken. Kan je dus opvallen, op een ecologische manier? We zochten het uit voor Finum Accountants.

      We moesten op zoek naar een leuk gadget. Want, ze zijn partner geworden van JCI Antwerpse Jonge Ondernemer 2020-2021, waar ze in de giftbox iets konden meesturen. Daarnaast moest het ook bruikbaar zijn voor de bestaande klanten en inzetbaar om nieuwe klanten te benaderen.

      FINUM Accountants heeft een sterke klantenbasis, al kijken we steeds vooruit: hoe kunnen we kwalitatief groeien en op welke manier kunnen we dat doen?

      Dankzij ons netwerk, hebben we via onze leverancier enkele mogelijkheden uitgedokterd. De kurken onderzetter (die je mogelijks nog herinnert van een vorige actie 😉 ) werd gekozen en de eerste reacties zijn alvast heel positief.

      Ben jij op zoek naar een sterke communicatiepartner, die durft nadenken en ‘hands-on’ werkt, Geef ons een seintje en we zitten graag met jou samen.

      Read More

      Onze samenwerking met Olcay Belgium reikt verder dan alleen wat sociale media posts en grafische ondersteuning.

      Ook op vlak van strategie ondersteunen we ze elke dag opnieuw.

      De fietsenwereld heeft een wereldwijd logistieke uitdaging, de levertijden lopen op. Wat moet je dan doen? Focussen op wat je hebt en daar 200% op inzetten, elke dag opnieuw.

      Het resultaat? De klanten appreciëren dit en vorige week bracht dit een grote rush met zich mee, tot een piekmoment van 7 verkochte fietsen op vrijdag.

      En wij? Wij zijn blij dat we kunnen meebouwen aan het gezelligste fietsconcept van de Kempen! 🙂

      Ontdek hen via www.olcay.be.

      Read More
      pitch

      Recent werden we gecontacteerd om een pitch te lanceren als communicatiebureau, om een klant te ondersteunen in zijn communicatiestrategie. Verschillende partijen konden meedingen, tijd om Ageré te tonen aan de wereld: Pitch-tijd!

      Ronde 1

      Een verkennend gesprek, via de telefoon, gaf duidelijkheid over de verwachtingen van de klant. Huisstijl, website opfrissen en ondersteuning in communicatie met bijhorende campagnes, dat zijn de taken die klaarstaan voor de komende 12 maanden.

      Ronde 2

      Een gevoel zegt veel zo’n type gesprek, dus we kregen een mailtje om meer uitleg te geven over onze visie, potentiële strategie en werk uit het verleden. Doordat deze klant op verschillende vlakken ondersteuning zocht, hebben we ook deze bij onze bestaande klanten opgezocht en concrete voorbeelden/inzichten gegeven.

      Ronde 3

      Het team van de klant had intern overleg en de verschillende bureaus werden bekeken/besproken. Spannend, want de namen die we hadden doorgekregen – waren niet van de minste!

      KO of overwinning?

      Dan kregen we, afgelopen woensdag op het middaguur, dat bewuste telefoontje:

      “hey, met X van Y, ik had je beloofd om terug te koppelen, na onze interne meeting”.

      Een unanieme, positieve beslissing legt de communicatieverantwoordelijkheid van deze HR-speler in de handen van Ageré! (OVERWINNING! 🙂 )

      Vanaf volgende week starten we op en binnenkort kondigen we met veel fierheid en trots onze nieuwe klant aan! Stay tuned 😉

      Read More
      JCI PIP

      Een nieuwe week, een nieuwe sessie voor JCI Personal Improvement Program – JCI PIP! Deze week hadden we Mimi Baby Sint – Katelijne – Waver en zaakvoerster Dorien Hens op bezoek.

      In volle corona-tijd is ze vorig jaar gestart met haar zaak, waar nu al kan terugvallen om een mooi klantenbestand en trouwe klanten.Niet enkel over haar sociale media, maar ook haar marketing en communicatie werd bekeken in deze sessie.

      Enkele handige tips en quick-wins werden besproken en enkele to do’s werden mee naar huis gestuurd!

      We zijn in de laatste rechte lijn, het bestaande traject kent dus binnenkort zijn einde. Weliswaar zijn wij overtuigd van de ondernemersgoesting bij Dorien, dus dat komt allemaal zeker in orde 😉

      Read More

      Vandaag was er een nieuwe JCI PIP-sessie, een initiatief van JCI Lier vzw, met Hannes Carpentier.

      Hij wil groeien in zijn sales-skills en netwerk, daarom volgt hij een traject bij ons op vlak van sales (en ook wat sociale media 🙂 ).

      Zijn (sales)pitch is klaar om te tonen, zijn netwerk is aan het groeien en hij combineert dit alles met JCI én 3 kinderen + vrouw!

      We gaan in de laatste fase van dit traject, waar hij nu aan de slag gaat met enkele concrete taken en doelen…met anderen woorden: het SMART-principe is klaar om toegepast te worden!

      Wil jij zelf bijleren in een bepaald vakgebied? www.jcipip.be bevat een ruim aanbod van trainingen met experten, die je naar een hoger niveau tillen. Jaimy Vandenhoeck, commissiedirecteur van JCI PIP, kan je er alles over vertellen 😉

      Read More
      Logo Fietsen Philip

      Een nieuw jaar is gestart, het wordt dus tijd om een nieuwe klant van Ageré voor te stellen. Fietsen Philip, sinds 1998 actief in Aartselaar, rekent op de ondersteuning van ons team. En wel om een bepaalde reden…

      Wie is Fietsen Philip?

      Fietsen Philip in 1998 opgericht door Philip Deiteren. Wat begon als bijberoep in een kleine garage is uitgegroeid tot een mooie showroom met ruime werkplaats/magazijn.

      Fietsen voeren altijd de hoofdtoon in de showroom, zo zijn er de oerdegelijke tot zeer sportieve stadsfietsen, en uiteraard bijzonder populaire elektrische fietsen (of e-bikes). Alleen al van de laatste groep is het aanbod ondertussen bijna niet meer te overzien. Maar u kan er ook terecht voor een leuke accessoires zoals tassen, fietscomputer, verlichting, pompen, enz.

      Om de keuze niet nog moeilijker te maken dan nodig, heeft Fietsen Philip zich beperkt tot die A-merken die het meeste te bieden hebben: BatavusSpartaGazelleO2feelOxford en Thompson.

      Reparaties, klein- of groot onderhoud verzorgt Fietsen Philip in de ruime werkplaats. Alle mogelijke reparaties worden in no time verricht, volgens het wie het eerst komt-principe. Uiteraard worden de bij Fietsen Philip gekochte rijwielen met voorrang behandeld. Elektrische fietsen zijn complexer en vereisen specifiek gereedschap, daarom werken we alleen aan de e-bike-systemen die in onze showroom verkrijgbaar zijn.

      Voor wie de fiets (eigenlijk) niet kan missen, staat zo nodig een leenfiets klaar. Wie zijn fiets of E-bike niet zelf kan brengen, kan tegen een kleine vergoeding een beroep doen op de ophaalservice (bij voorkeur wél op afspraak).

      Fietsen Philip staat garant voor de hoogste kwaliteit, vakkundig en betrouwbaar advies zowel voor herstellingen als voor, tijdens en na je aankoop.

      Waarom rekenen ze op Ageré?

      Via een gemeenschappelijke connectie (merci Box.be) werden we geïntroduceerd. Box had net een nieuwe webshop én webshop gelanceerd voor Fietsen Philip. Ze hadden al gebruikt gemaakt van sociale media, maar nooit hebben ze er echt iets mee gedaan.

      https://www.fietsenphilip.be/webshop.php

      Box maakte de suggesties om eens te babbelen met elkaar en voila…een nieuwe samenwerking is een feit! Zo kan Fietsen Philip zich focussen op hun core business: fietsen verkopen én herstellen.

      Wat gaan we doen?

      We zorgen voor content, op basis van input dankzij Fietsen Philip en op eigen inbreng. Daarnaast zijn we op zoek naar de juiste doelgroep via o.a. organische bereik/groei én het stimuleren van het delen in specifieke Facebook-groepen in de regio.

      Op termijn kan de samenwerking nog verder uitgebouwd worden, in een volgende fase.

      Read More