Sinds januari 2022 ondersteunen we Mertens als freelance marketing manager. Wat begon met een activiteit na de uren, is omgeschakeld naar een combinatie tussen onze uitdagingen binnen Loop’d en Ageré.
Mertens is een mooi voorbeeld van de manier hoe we graag werken: het vertrouwen om aan 200% te gaan en durven zaken uit te testen.
Januari 2022
Het jaar werd gestart met het autosalon, dat al een uitdaging op zich was: maatregelen vanwege Corona, strubbelingen qua leveringen op sommige modellen en het publiek opnieuw naar de showroom krijgen. Een campagnebeeld, nocturne op afspraak en doelgerichte advertenties in print – in combinatie met sociale media, vormden het grote canvas in de salonmaand.
Daarnaast zijn we ook gestart met een verdere structuur op te zetten, voor de toekomstige marketing manager.
Februari 2022
De verlengde saloncondities waren er, al werden hier ook meerdere zaken ingezet:
- Broodzakken
- Billboards
- Advertenties De Zondag
- Betalende advertenties Facebook
- Content via de sociale media
- Spiegelreclame via Loop’d
- Video
- …
De structuur kreeg verder vorm, ook werd er gekeken naar de website van Mertens en de verschillende diensten. Elke verantwoordelijke en vestigingsmanager werd betrokken om een merk of dienst in de kijker te plaatsen en meer vorm te geven.
Maart 2022
De groei van Mertens kan enkel gerealiseerd worden door mensen. De verdere ontplooiing in het Waasland en Denderstreek kan dan weer alleen dankzij nieuwe collega’s. Er werd, in samenwerking met Sammy Van De Velde, een employer branding campagne opgezet met video met daarin de mensen van Mertens zelf!
De campagne kreeg extra kracht, dankzij de Krokusvakantie, wanneer ze gelanceerd werd. Het resultaat? Heel wat reacties en sollicitaties, wat dan weer voor een sterkere instroom zorgde.
Deze maand werd er verder gewerkt aan de structuur, content planning en doelgerichte acties. Ook wordt er gekeken naar nieuwe manier om op te vallen in bepaalde regio’s. Zelfs schermen aan een tankstation (Lokeren) werden ingezet. Durven testen, dat is de boodschap.
April 2022
De maand april is halfweg, al zijn er voor de verschillende merken (Volkswagen, Volkswagen Bedrijfsvoertuigen, Audi, SEAT, CUPRA, Yamaha) ook nieuwe modellen en acties.
De jaarlijkse (voorjaar)bandenwissel werd gelanceerd, Mertens Rent kreeg officieel vorm en een presentatiemap voor de groep staat in de steigers.
Ook voor Mertens Sport (Yamaha), is een opendeurdag gepland op zaterdag 7 mei 2022 en we kijken verder naar komende weken en maanden.
In tussentijd was er ook nog een stagiair (Brecht, nogmaals dikke merci!) en die kreeg ook de nodige vrijheid én begeleiding.
Wat is er veranderd?
Waar we het jaar zijn gestart om Mertens te helpen na de uren, is getransformeerd in een tijdsbesteding in combinatie met Loop’d. Hierdoor zijn beiden te combineren (minder avond/nacht/weekenduren 😉 ) en profiteren beide bedrijven van deze nieuwe manier van werking.
‘Freelance Marketing Manager as a service’ is een feit en smaakt naar meer voor de toekomst. MAAR eerlijk is eerlijk: we gaan dit nu combineren en momenteel nemen we geen extra projecten aan. We willen onze bestaande klanten blijven helpen op een kwalitatieve manier.