Je kan marketing-plannen hebben, al start alles met: communicatie. Onze klant Fietsen Philip vroeg om de sociale media op ons te nemen en ook daar zochten we een vaste frequentie om te… communiceren.
Sinds dec. 2020 hebben we de Facebook-pagina van Fietsen Philip (zeker liken 😉 ) in ons beheer. Eerst zijn we gestart met enkele quick-wins:
- Profielfoto met logo op het juiste formaat geplaatst.
- Paginanaam ‘on point’
- Info-pagina een update gegeven
- Pagina’s van leveranciers en bevriende bedrijven ‘geliked’
De zaakvoerder had enkele pogingen ondernomen om sociale media te gebruiken, al kwam hij steeds tot de conclusie dat het ‘snel snel’ moest gebeuren – naast al het andere werk. Marketing, communicatie en sociale media gaan hand in hand en bevatten hetzelfde DOE-woord: communiceren.
Ooit moet je eens starten hiermee en mijn ex-hoofdredacteur zei me ooit: “wie niets doet, kan niets verkeerd doen“.
En dat is niets anders dan de waarheid: op een vaste basis communiceren (via welk kanaal dan ook) is essentieel om een klantenrelatie om te bouwen. Niet alleen voor de vaste klanten, ook nieuwe klanten en leveranciers identificeren zich met winnaars, DOEN-ers, bedrijven die vooruit willen.
Dus niet alleen voor onze klant Fietsen Philip, maar voor al onze klanten (en toekomstige 😉 ) geldt deze regel: begin met communiceren, maak een ‘Plan of Action’ en zorg voor de juiste ’tone of voice’.
Soms kennen de grootste successen een schitterend resultaat, dankzij gezond boeren verstand. Contacteer ons, als je wil starten met communiceren (want daar begint alles mee!).