Employer branding voor Finum Accountants

  • 6 januari 2022
  • 2 min read

Onze klant Finum Accountants had er een druk jaar op zitten. Er kwamen heel wat klanten bij en deze moeten natuurlijk geholpen worden. Het werd tijd om de employer branding op punt te zetten, want er moest een zoektocht gelanceerd worden voor nieuwe collega’s.

Stap 1: de basis

Ooit hadden we het er al over: employer branding. Een fancy woord in de marketing om te zeggen: maak jezelf aantrekkelijk en sexy voor potentiële nieuwe collega’s.

Een leuke tekst, een pakkend beeld en een mooi geheel: employer branding.

We zaten snel op dezelfde lijn en kwam dan ook met een zeer opvallend beeld met net voldoende tekst erbij. Eerlijk is eerlijk: we hadden niet verwacht dat we zo snel zouden sync’en :-).

Stap 2: lay-out

Er was heel wat nodig, om op verschillende vlakken Finum te laten opvallen. We hebben voor sociale media, print en website het nodige voorzien. En het resultaat?

Stap 3: de uitrol

De basis en de lay-out was er: nu werd het tijd voor de uitrol. Wat hebben we nu allemaal gedaan?

  • Mediaruimte ingekocht bij Bode van Schoten en Loop’d.
  • De nodige visuals voor beide media opgemaakt.
  • Header-beelden voor Facebook en Linkedin voorzien.
  • Een dedicated pagina op de eigen website: www.finumaccountants.be/vacatures
  • Vacature op de sociale media en Indeed.

En het resultaat?

Er zijn twee nieuwe collega’s gevonden, voor elk van de twee kantoren. En dat is goed nieuws, want zo kunnen deze collega’s werken aan de toekomst van de Finum-klanten.

Er staan ook voor 2022 heel wat zaken op de agenda, we gaan dus er volle gas invliegen om hen verder te ondersteunen.