De Slaapboetiek, met meer dan 43 jaar ervaring actief in Borgerhout, heeft 1000 vierkante meter aan inspiratie. Einde december, moest de zaakvoerder snel op zoek naar een nieuwe partij om hem te ondersteunen in marketing en communicatie.
Drie keer raden waar ze uitkwamen… bij Ageré.
We go waaaaaay back
Zaakvoerder Marino Finck kent Ageré al even: want dankzij de samenwerking met Loop’d, hebben ze al verschillende jaren campagnes gelanceerd via reclamespiegels in de Antwerpse regio.
Dankzij de connectie via JCI, was er ook al extra vertrouwen opgebouwd tussen beide partijen. Toch waren we even verrast met het telefoontje in december 2022, want het toenmalige webbureau/agency moest de boeken neerleggen.
En dat was lastig, zo vlak voor de start van de wintersolden. Gelukkig kennen we iets van snel schakelen… .
Quick wins to the rescue
Tijdens de eerste meeting, werden alle kaarten op tafel gelegd. Zelf zijn we fan van quick wins: waar kunnen we snel iets winnen, door bepaalde info te updaten, foto’s toe te voegen en gewoon opstarten/doen?
Ook structuur is iets dat we belangrijk vinden, dus tijdens het eerste uur hebben we alles qua toegang tot sociale media / website en meer opgelijst, goedgezet en mee aan de slag gegaan.
En wat na de quick wins?
We zijn gestart met een vaste tempo te kiezen voor de sociale media. Januari = wintersolden, dus ook een belangrijke periode voor De Slaapboetiek. En met 1000 vierkante meter vlak aan het centrum in Antwerpen, hebben ze natuurlijk een uniek geven om mensen tot in de winkel aan te trekken.
Ook zijn we gestart met de allereerste nieuwsbrief naar klanten (via Mailchimp), waar we een maandelijkse of 2-maandelijkse frequentie gaan hanteren.
De Slaapboetiek is actief in de retail en daar zijn recensies ook van groot belang voor nieuwe, potentiële klanten om overtuigd te worden. We gaan hier ook actief mee aan de slag, om klanten een mailtje te sturen met de vraag om hun ervaring te delen op de Facebook- en Google-pagina.
Google Adwords worden tijdens de wintersolden ook gebruikt en hier hebben we ook de controle overgenomen, op basis van eerder ingestelde parameters. Weliswaar hebben we, na overleg, de regio aangepast naar een straal van 10km rondom de winkel – op basis van het postadres.
Ook worden traditionele media ingeschakeld voor deze wintersolden en hier hebben we als klankbord gefungeerd om onze klanten op weg te helpen.
What’s next?
De wintersolden domineren onze activiteiten in de komende dagen, al kijken we ook samen alvast verder richting Valentijn en andere belangrijke momenten voor De Slaapboetiek.
Actie/reactie, trial/error en vooral een gezonde dosis boeren verstand: daar zijn we allebei fan van.
Volg hen zeker op sociale media…
- www.facebook.com/deslaapboetiek
- www.linkedin.com/company/deslaapboetiek
- www.instagram.com/deslaapboetiek
En bezoek ook de website: www.slaapboetiek.be met bijhorende webshop.