Boeken en netwerkclub promoten: een uitdaging

  • 13 september 2021
  • 3 min read

Freddy Michiels, bekend auteur en redacteur uit Antwerpen, schakelde enkele jaren geleden Ageré in om de sociale media op te zetten en wat te ondersteunen. Sinds meer dan een jaar is deze samenwerking naar een hoger niveau geschakeld en de resultaten spreken voor zich.

Boeken

Freddy heeft een heel oeuvre van boeken, die hij de laatste jaren heeft geschreven. Dankzij corona en het afronden van enkele langlopende projecten, heeft hij verschillende nieuwe boeken gelanceerd (rond de Antwerpse taal, humor, Robbe De Hert en zelfs een triller van formaat met Haat).

Het werd dus tijd om deze ook te promoten via het internet en sociale media. Hij wist het zelf niet, maar ik ken Freddy al meer dan 15 jaar. Hij heeft een enorme gunfactor (geeft ook veel natuurlijk 😉 ) dus was het een ‘no brainer’ om gewoon te starten met te vertellen wat hij doet en heeft gedaan.

Op basis hiervan, zijn we gestart met korte stukken uit zijn boeken en deze als ’teaser’ te gebruiken in sociale media. Een nieuw boek!? Feest vieren online en de mensen deden vlot mee.

Dankzij de combinatie met verhalen #uitdeoudedoos en zijn huidige activiteiten, kreeg hij enorm veel bereik / views en …verkoop van boeken! Een mooi voorbeeld hiervan was de post op Linkedin over Jean-Marie Pfaff. Der Meister himself reageerde ook en sindsdien is JM een trouwe fan geworden op dit kanaal :-).

Lezingen en herlancering A12 Business Club

Dankzij de nieuwe, aangepaste maatregelen in ons land, zijn lezingen opnieuw mogelijk. Ook hier tonen we waar Freddy mee bezig is: een lezing over de standbeelden in Antwerpen? Antwerpse Humor? Antwerpse taal op een rondvarende Flandria? Zijn events op de twee gekozen sociale media kanalen tonen zijn actieve agenda en zo worden mensen ook geïnspireerd om (mogelijks) een lezing te boeken bij hem.

Als je niet vertelt wat je doet…kan niemand klant worden bij jou. (Freddy Michiels)

A12 Business Club is reeds decennia actief als netwerkclub. Door Corona was het niet mogelijk om fysiek af te spreken en ook hier wordt er opnieuw een event gelanceerd in oktober 2021. Daarom worden de reeds aangemaakte sociale media kanalen van de club opnieuw gebruikt om te vertellen wat er staat te gebeuren.

Hoe gaan we te werk?

Op basis van een afgesproken budget per maand, zetten we in op organisch bereik. Dit wil zeggen dat we geen betalende campagnes, telkens opnieuw, gebruiken om mensen te vertellen over de activiteiten van Freddy. Af en toe (bij de lancering van een nieuw boek bijvoorbeeld) wordt er wel een extra budget voorzien. Ook hier houden in het achterhoofd: klein en fijn, lean & mean.

Freddy geeft de voorzet en wij gieten het in een ‘no-nonsense’ sausje om alles in een ‘normale’ taal over te brengen. De interactie zoeken we ook op, want zeker met de Antwerpse taal en de kwisvragen die we lanceren rond woorden & uitdrukkingen, brengen veel reacties met zich mee en zo leren we altijd nog bij :-).

Ben jij klaar om te vertellen wie je bent en wat je doet?

Contacteer ons via onderstaande formulier en we kijken samen naar de beste manier van samenwerken.

Fout: Contact formulier niet gevonden.