Welke kanalen moet ik gebruiken? Wat is voor mij, mijn bedrijf, product/dienst en meer het juiste? Soms is het zoeken en soms…is een mix de oplossing. Dit hebben we voor B’eauwash Zele gedaan, met Black Friday.
De uitdaging: iets doen met Black Friday
Het is altijd spannend wanneer een klant ons uitdaagt en meer nog als je dit binnen een hele heksenketel moet doen zoals Black Friday. B’eauwash Zele heeft een carwash, wat op zich zeer afgelijnd qua business is. Wat kunnen we doen, want iedereen doet er aan mee?
Bij de opening/overname van juni 2024, hebben we ook al enkele acties op poten gezet en soms…moet je het warm water niet mee uitvinden. Daarom kwamen we met het volgende idee.
Mix e-mail marketing met sociale media
Een warm klantenbestand is een godsgeschenk, want deze mensen kennen je al. En waar vele bedrijven in falen, is dat ze te weinig investeren in bestaande klanten.
Sinds de overname door B’eauwash van de vorige eigenaar, hebben we e-mail marketing geïntroduceerd. En de laatste twee acties waren telkens een succes.
De topwassing was de USP (Unique Selling Point), die je aan 19 euro kan kopen. Voor Black Friday, ging de prijs naar 12 euro. Ze hadden een kleine week de tijd om in te tekenen (t.e.m. vrijdag 29 november), het gebruik van de bon die ze kregen was t.e.m. zondag 1 december van toepassing.
Het plan
Via het mailprogramma (Flexmail), hebben we de nieuwsbrief opgesteld: kort, duidelijk, to-the-point én met een link naar het formulier waar ze de gegevens op achterlaten (met instemming/kennisneming van de actie). Daarna kregen ze de bon te zien, die ze aan de start van de wasstraat konden tonen en dus direct inwisselbaar was.
Belangrijke tip: voor de verzending van de nieuwsbrief, hebben we nog enkele nieuwe contacten (update vanuit het kassasysteem) toegevoegd, zodat we iedereen die aangaf om op de hoogte gehouden te woorden – ook effectief kunnen bereiken.
Daarnaast hebben we op het formulier ook voor nieuwe contacten (via sociale media) een aanvinkbox toegevoegd om in te schrijven op de nieuwsbrief.
Na het mailprogramma, de sociale media: 2 video’s werden gemaakt om als reel te posten op Facebook en Instagram. Deze werden ook doorgezet in twee specifieke groepen uit de regio, om nog meer mensen te bereiken.
Video zorgt voor nog meer bereik en dat hebben we ook gemerkt in de cijfers.
Het resultaat?
60% van de mensen die ingetekend hebben voor de actie, hebben effectief de bon ingewisseld aan de wasstraat. Ook zijn er 35 ‘nieuwe’ contacten die via sociale media hebben ingetekend op de Black Friday actie en graag de nieuwsbrief ontvangen in de toekomst. Zo kan B’eauwash Zele in de toekomst nog meer mensen eerst verwittigen over een nieuwe actie, voor het grote publiek dit te weten komt.
Zoek jij ook een partner die focust om te werken vanuit de eigen kracht die een klant heeft? Laat ons weten met welke uitdaging je zit en we gaan samen aan tafel zitten.