360 graden communicatie is ook…OnlyFans

  • 22 juni 2023
  • 2 min read

Als bedrijf is het belangrijk om (externe) communicatie te bekijken in 360 graden: wie is jouw doelgroep, welke regio en dus: welke kanalen ga je inzetten? Vanaf nu mag je ook nadenken over nieuwe kanalen zoals…OnlyFans.

OnlyFans?

OnlyFans is een online platform waarop contentmakers abonnementsdiensten kunnen aanbieden aan hun volgers, voornamelijk gericht op volwasseneninhoud.

Hoewel OnlyFans oorspronkelijk bekend stond als een platform voor de entertainmentindustrie, is het in de loop der jaren steeds populairder geworden onder een breder scala aan makers, waaronder artiesten, influencers en creatievelingen.

Benieuwd naar wat dit platform is en wat het juist betekent? Let op: NSFW dus klikken is op eigen risico 😉 https://onlyfans.com/.

En kan je daar op adverteren?

Ja en Herock Workwear uit Damme is het eerste bedrijf in België die hier op adverteert. Zij hebben de juiste werkkleding en spelen in op de nieuwste manier van adverteren. Want, zegt zaakvoerder Laurent Van Laere in het artikel van Het Laatste Nieuws:

“Nieuwe kanalen zoals OnlyFans horen er vandaag de dag bij om nieuwe klanten aan te spreken”

Binnen de nieuwe campagne, die ze ook via Facebook lanceren, durven ze dat tikkeltje meer dan de concurrentie doet. Ook is de vermelding OnlyHeroes een leuke knipoog naar OnlyFans.

En de resultaten? Daar zijn we benieuwd naar en hopelijk gaan ze deze ook delen.

Het moraal van het verhaal?

Klanten hebben verschillende kanalen en apps die ze gebruiken om zich te informeren, te amuseren en af te leiden. Als je weet dat de gemiddelde Belg 5,5 applicaties heeft op zijn/haar smartphone… (vergeet bijvoorbeeld ook Waze niet, daar hebben we al eens over geschreven 😉 ), dan weet je dat de mogelijkheden eindeloos zijn.

Dus vergeet nooit:

  • Wie is jouw doelgroep?
  • In welke sectoren zijn ze actief?
  • Waar zijn ze actief in de regio?
  • Heb je weet van welke tools ze gebruiken om zich te informeren, amuseren,…?

En wat is het leuke aan 360 graden communicatie? Je moet altijd jouw vizier open houden en tevens open staan voor nieuwe opportuniteiten.